Loading 0
Share

Τι είναι ppc, cpc και search ads;
Best Digital advertising 2021

Scroll Down

Τι είναι ppc, cpc και search ads; Best Digital advertising 2021

Τι είναι ppc, cpc και search ads; Best Digital advertising 2021

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα που πρέπει μία επιχείρηση να κάνει, όταν διαθέτει μία ιστοσελίδα και επιθυμεί να ενισχύσει δυναμικά την επιτυχία της, είναι η ψηφιακή διαφήμιση, το digital advertising όπως είναι παγκοσμίως γνωστό. 

Τι περιλαμβάνει το digital advertising; 

Ποιες μέθοδοι digital marketing είναι πιο δημοφιλείς και αποτελεσματικές για την επιτυχία μιας επιχείρησης; 

Στο πλαίσιο του digital advertising, συμπεριλαμβάνονται πολλές διαφορετικές μέθοδοι και πρακτικές, όπως το content marketing, το social media marketing, το search engine marketing κλπ., που ως στόχο έχουν όλες την καλύτερη προώθηση υπηρεσιών μιας εκάστοτε εταιρείας. 

Μία από αυτές τις πρακτικές ψηφιακής διαφήμισης που ακόμη πολλές επιχειρήσεις λανθασμένα αγνοούν αλλά πρόκειται για έναν από τους αποτελεσματικότερους και πιο άμεσους τρόπους digital ad, είναι η διαφήμιση Pay per Click (ppc).

Τι είναι ppc, cpc και search ads; Best Digital advertising 2021

Το Pay per click, γνωστό και ως Search Engine Marketing (SEM) ή απλώς search ads, είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και άμεσους τρόπους digital advertising, μέσω του οποίου μια εταιρεία μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές της, χρησιμοποιώντας προς όφελός της τις μηχανές αναζήτησης. 

Για να μπορέσουμε όμως να αναλύσουμε καλύτερα και διεξοδικότερα το τι πραγματικά είναι η πρακτική διαφήμισης Pay per Click, είναι χρήσιμο να αναφέρουμε τους βασικούς όρους που θα μας βοηθήσουν στην αποσαφήνιση του ppc. 

ppc scrable blocks as pay per click and searcg ads advertising example

PPC γλωσσάρι

Cost per Click (cpc)

Το κόστος που πληρώνει η διαφημιζόμενη επιχείρηση κάθε φορά που κάποιος ενεργός χρήστης του διαδικτύου κάνει κλικ στην διαφήμιση της. 

Impressions Rate

Ο αριθμός προβολών της ppc διαφήμισης μιας επιχείρησης 

Click Through Rate (CTR)

Το αριθμητικό ποσοστό των χρηστών που έκαναν κλικ στη διαφήμιση, από τις συνολικές προβολές της (impressions). Για παράδειγμα, αν η διαφήμισή σας προβληθηκε 1000 φορές και επιλέχθηκε με κλικ 100 φορές, τότε το CTR είναι 10%. 

Αναφορικά, όσον αφορά την διαφημιστική πλατφόρμα Google search ads, αν μια διαφήμιση δέχεται CTR γύρω στο 10%, ακόμη κι αυτό το ποσοστό θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό. 

Πώς λειτουργεί το Pay per Click;

Στην ουσία, με την ppc διαφήμιση, η διαφημιζόμενη επιχείρηση – ιστοσελίδα προβάλλεται σε συγκεκριμένες διαφημιστικές πλατφόρμες, όπως είναι το Google ads που αποτελεί την κυριότερη και δημοφιλέστερη επιλογή. Εκεί, κάθε φορά που κάποιος χρήστης του διαδικτύου επιλέξει την εν λόγω διαφήμιση με ένα click (εξού και το όνομα), η διαφημιζόμενη εταιρεία υποχρεούται να πληρώσει ένα συγκεκριμένο ποσό, το Cost per Click. 

Το κόστος αυτό, σχετίζεται με το keyword που χρησιμοποιήθηκε ώστε να εμφανιστεί η διαφήμιση, την ποιότητα της διαφημιζόμενης σελίδας και το πόσο ψηλά κάνει rank με βάση τα οργανικά της αποτελέσματα επισκεψιμότητας. 

Computer mouse on many dollar bills. Pay per click and digital advertisment concept. Earnings on the Internet. Flat lay top view on pastel blue background

Ανάλογα με την εφαρμοζόμενη καμπάνια διαφήμισης που επιλέγεται, το cost per click μεταβάλλεται. Υπάρχουν δύο διαφορετικά μοντέλα κοστολόγησης και χρέωσης κατά τα οποία ο διαφημιζόμενος καθορίζει την τιμή που θα καταβάλλει κάθε φορά που ένας χρήστης επιλέγει την διαφήμισή του. 

Flat Rate

Το λιγότερο διαδεδομένο μοντέλο χρέωσης του Cost per Click, είναι ο τρόπος Flat rate. Σύμφωνα με το μοντέλο flat rate, η εκάστοτε διαφημιζόμενη επιχείρηση-ιστοσελίδα καθορίζει με τη μηχανή αναζήτησης που την ενδιαφέρει, μία σταθερή τιμή που θα καταβάλλει για το click που πραγματοποιείται από έναν χρήστη του διαδικτύου. Ανάλογα με τα keywords στα οποία στοχεύει η επιχείρηση, το κόστος είναι προκαθορισμένο και έχει οριστεί από τις μηχανές αναζήτησης για μαζική χρήση. 

Το μοντέλο flat rate καθορισμού του Cost per Click χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από μικρότερα websites που διαθέτουν μικρότερο ποσό για τη διαφήμιση τους.

Bid Rate

Το μοντέλο Bid rate αποτελεί το δημοφιλέστερο και προτιμότερο τρόπο καθορισμού  του cost per click σε μία διαφημιστική καμπάνια Pay per Click. Είναι γνωστό ότι χρησιμοποιείται από τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης παγκοσμίως για searches συγκεκριμένων δημοφιλών λέξεων κλειδιών. Σύμφωνα με το Bid rate, η διαφημιζόμενη ιστοσελίδα επιλέγει το μέγιστο ποσό (μία προσφορά) που θα καταβάλλει όταν ένας χρήστης του διαδικτύου κάνει click στην διαφήμιση, αφού πρώτα έχει πραγματοποιήσει αναζήτηση για συγκεκριμένα keywords. Όταν, λοιπόν, γίνει ένα τέτοιο search, διεξάγεται μία “δημοπρασία” των προσφορών που έχουν καθορίσει οι διαφημιζόμενοι. Με βάση τις προσφορές αυτές, κατατάσσονται οι διαφημίσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και οι διαφημιζόμενοι επιβαρύνονται με το προκαθορισμένο ποσό που τους αντιστοιχεί ανάλογα με τη θέση κατάταξης της διαφήμισης/ ιστοσελίδας τους. 

Σε γενικές γραμμές, το μοντέλο Bid rate λειτουργεί εξαιρετικά για εταιρείες που ενδιαφέρονται να στοχεύσουν σε κοινό συγκεκριμένων γεωγραφικών προδιαγραφών ή επιθυμούν να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες (lead generation). 

Pay per Click (ppc) ή Search Engine Optimization (SEO); Τι να επιλέξω για την επιχείρηση μου;

Ιδιαίτερα σημαντικό και προσοδοφόρο για μία επιχείρηση που επιθυμεί να εκτοξεύσει την επιτυχία της στο διαδίκτυο, είναι ο συνδυασμός μεθόδων διαφήμισης και διευρυνσης κοινού. Αν και πολύ συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την ερώτηση “ppc ή seo;”, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: και τα δύο! 

Το γεγονός ότι μία επιχείρηση χρησιμοποιεί καμπάνιες πληρωμένης διαφήμισης για να προωθήσει το brand, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ασχολείται με το πως θα ενισχύσει τα ποσοστά SEO της ιστοσελίδας της, βελτιστοποιώντας την για τα μεγαλύτερα δυνατά ποσοστά επιτυχίας.
Το SEO είναι θεμελιώδες στοιχείο κάθε επιτυχημένης ιστοσελίδας και σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αμελείται, ακόμη κι αν εφαρμόζεται παράλληλα με τη λειτουργία μιας πληρωμένης ppc διαφήμισης. 

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα από τον συνδυασμό SEO και μιας Pay per Click καμπάνιας, είναι το γεγονός ότι το SEO διαθέτει τη δυναμική να αυξήσει την ποιότητα και τη σχετικότητα της ιστοσελίδας σας πάνω στα keywords που επιθυμείτε να κανετε rank. Έτσι, από τη στιγμή που αυξάνεται η σχετικότητα μειώνεται το κόστος της διαφήμισης για κάθε λέξη-κλειδί, συμβάλλοντας σε μία διαφήμιση συμφερουσα και εξ ολοκλήρου αποδοτική. 

Πράγματι, συνδυαστικά, η ppc διαφημιστική καμπάνια θα βοηθήσει την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας να αποκτήσει γρήγορα περισσότερες μετατροπές και νέο κοινό, ενώ από την άλλη το SEO θα ενισχύσει την ποιότητα ολόκληρου του website σας προσφέροντας την καλύτερη εικόνα για τις μηχανές αναζήτησης και τις πιο βέλτιστες συνθήκες περιήγησης για τους νέους επισκέπτες. 

Αν σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το SEO, μπορείτε να δείτε εδώ το άρθρο της DevSeg πάνω σε ότι έχει να κάνει με το SEO.

SEO or search engine optimization concept. Paper with SEO ideas or plan, cup of coffee and smartphone on wooden table desk

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα μιας διαφημιστικής καμπάνιας Pay per Click;

Τα πλεονεκτήματα που μία επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει εφαρμόζοντας μία Pay per Click (ppc) καμπάνια digital advertising είναι πολλά και αφορούν όλο το φάσμα των επιχειρησιακών στόχων. 

Επιλογή Cost per Click (cpc)

Ακόμη κι αν η εταιρεία σας είναι ακόμη νεοσύστατη και μικρή και δεν θέλετε  να διαθέσετε μεγάλα ποσά σε μία διαφημιστική καμπάνια, η online διαφήμιση με τη μορφή Pay per Click είναι ευέλικτη και μπορεί να προσαρμοστεί ακριβώς στις ανάγκες και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε. Αντίστοιχα, αν επιθυμείτε μία πιο άμεση και δυναμική διαφημιστική καμπάνια, έχετε τη δυνατότητα να ορίσετε εσείς το μέγεθος του ποσού (cpc) που η επιχείρηση σας ημερησίως θα καταβάλει σε κάθε κλικ που πραγματοποιείται από τους χρήστες του διαδικτύου. 

Στοχευμένα keywords

Σε μία διαφημιστική καμπάνια Pay per Click, η διαφημιζόμενη επιχείρηση/ιστοσελίδα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ακριβώς τις λέξεις κλειδιά στις αναζητήσεις των οποίων επιθυμεί να εμφανίζεται. Εύκολα και απλά, ο εκάστοτε διαφημιζόμενος επιλέγει τα keywords στα οποία στοχεύει και για τα οποία θέλει να κάνει rank στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Γρήγορα ανιχνεύσιμα PPC αποτελέσματα

Άλλο ένα πλεονέκτημα του digital advertising με τον τύπο του Pay per Click, είναι ότι ο διαφημιζόμενος μπορεί να έχει τον έλεγχο για οτιδήποτε σχετικά με τη διαφήμιση της ιστοσελίδας του, όπως και με τα αποτελέσματα αυτής. Συγκεκριμένα, είναι εύκολο μία διαφημιζόμενη επιχείρηση να μετρήσει το ποσοστό των impressions που δέχεται η ppc διαφήμιση της , τον αριθμό των clicks και να το επεξεργαστεί σε αναλογία με τα έσοδα της.

Γεωγραφικά στοχευμένο κοινό

Η γεωγραφικά στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια είναι ιδιαίτερα λειτουργική και αποτελεσματική για κάθε επιχείρηση που ενδιαφέρεται για το κοινό της. Πλατφόρμες όπως το Google ads δίνουν πράγματι τη δυνατότητα σε εταιρείες να προβάλλουν τη διαφήμισή τους σε συγκεκριμένο κοινό με βάση γεωγραφικές και χιλιομετρικές παραμέτρους. Αντίστοιχα, μία άλλη επιχείρηση που επιθυμεί να διευρύνει το κοινό της, μπορεί να στοχεύει σε πιο εκτεταμένο κοινο, πάλι με γεωγραφικά κριτήρια βάσει χώρας, περιοχής ή και παγκόσμια. 

Ενίσχυση brand identity

Με την Pay per Click (ppc) διαφήμιση μπορείτε να παρουσιάσετε την ιστοσελίδα και τα προϊόντα σας σε κοινό που σε άλλη περίπτωση δε θα είχε τη δυνατότητα να ενημερωθεί για εσάς και τις υπηρεσίες σας. Το γεγονός ότι η ppc διαφήμιση εξαρτάται από τα keywords που χρησιμοποιούν οι χρήστες και τοποθετεί τις πιο σχετικές διαφημίσεις στην αρχή της σελίδας των μηχανών αναζήτησης, δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν νέο ενεργό πελατολόγιο και να κάνουν δυναμικά γνωστό το brand τους σε πιο διευρυμένο κοινό. 

brand identity, advertising, design, trust wooden blocks concept

Pay per click συνοπτικά

Τα τελευταία χρόνια, το digital advertising και συγκεκριμένα η μέθοδος Pay per click έχει κυριαρχήσει στον χώρο του διαδικτύου δίνοντας την ευκαιρία σε πολλές, μικρές και νέες επιχειρήσεις να ενισχύσουν την επιτυχία τους, μέσω της online παρουσίας τους. Η ppc διαφήμιση αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες και πιο αποτελεσματικές μεθόδους digital advertising, αφού προσφέρει άμεσα δυναμικά αποτελέσματα με τον απόλυτο έλεγχο της διαφημιστικής καμπάνιας στα χέρια του διαφημιζόμενου.

01.